piątek, 15 maj 2020 14:14

Ludzie na całym świecie zaczęli wydawać więcej pieniędzy na aplikacje mobilne

Dziś coraz większym powodzeniem cieszą się aplikacje mobilne. Za pomocą smartfonów czy tabletów możliwe są takie rozrywki jak darmowe gry hazardowe owoce, gry MMO, media społecznościowe, muzyka i filmy premium, programy graficzne, jak i wiele innych apek. Nowe dane pokazują, że coraz więcej wydajemy pieniędzy na aplikacje mobilne.

 

      1. Nowe technologie, nowe możliwości

Nie da się ukryć, że z każdym rokiem mamy do czynienia z coraz bardziej zaawansowanymi urządzeniami mobilnymi. Co sezon ukazują się nowe modele smartfonów, które najczęściej są jeszcze lepsze i droższe od poprzedników. Na początku 2020 roku ukazał się choćby Samsung S20 Ultra, który jako flagowiec tej marki w dniu premiery kosztował 6 tysięcy złotych! Za taką cenę można przecież bez trudu kupić zaawansowany sprzęt fotograficzny czy też sprzęt dla grafika, miłośnika gier komputerowych. Dziś wiele smartfonów i tabletów ma lepsze parametry, moc obliczeniową niż komputery sprzed 10 lat. Dzięki temu coraz częściej ludzie korzystają ze smartfonów jako sprzętu fotograficznego, gamingowego.

Nie zapominajmy także o tym, że dziś dla wielu osób smartfon to najważniejsze miejsce do spędzania wolnego czasu. To za pomocą różnych aplikacji możemy randkować online, oglądać filmy i seriale, słuchać muzyki, przeglądać zdjęcia, wiadomości, czytać gazety w wersji online, pdf. Do wielu takich treści dostęp jest płatny, przez co z każdym rokiem wydajemy coraz więcej pieniędzy.

      1. Tinder liderem rynku nogame w 2019 roku

Sensor Tower regularnie publikuje w sieci raport dotyczący najbardziej dochodowych oraz popularnych aplikacji w danym kwartale roku (bez gier). Okazało się, że liderem w 2019 roku pod względem dochodów był Tinder. Jest to najbardziej popularna na świecie aplikacja randkowa. Początkowo służyła jedynie rozrywce, szukania partnerów na jedną noc. Dziś zwłaszcza w naszym kraju jest to aplikacja, za pomocą której ludzie szukają partnerów do związku. Choć Tinder jest darmowy, to jednak posiada pewne ograniczenia, jakie są znoszone poprzez wykupienie premium. Aplikacja ma dwa popularne pakiety: Tinder Plus, gdzie jednorazowy koszt to 88 złotych za miesiąc oraz Tinder Gold z kosztem 134 złotych miesięcznie. Choć przy półrocznym czy rocznym abonamencie ceny te są niższe, to jednak w skali roku wydatki mogą być całkiem spore. Ponadto istnieje możliwość zakupu dodatkowych opcji. Z tej aplikacji korzysta z ponad 50 milionów użytkowników, a w jednym kwartale przychody sięgają ponad 200 mln dolarów!

      1. Czas na Netflix!

Wspomniany Sensor Tower obliczył, że tylko w pierwszych 3 miesiącach 2019 roku Netflix poprzez App Store i Google Play zarobił ponad 215 mln dolarów. Oczywiście Netflix mógłby znaleźć się na pierwszym miejscu, jednak o wiele więcej osób korzysta z abonamentu i płatności za pośrednictwem komputera. Nie da się jednak ukryć, że dziś wiele osób ma na swych smartfonach i tabletach tę aplikację. Abonament w Polsce za 52 złote pozwala na korzystanie z 4 różnych urządzeń. Dzięki temu niektórzy oglądają ulubione filmy i seriale zarówno na smartfonie jak i komputerze. A przecież dziś mamy dostęp także do Amazon Prime, YouTube Premium, HBO Go, a na rynek powoli wchodzi również platforma Disney+.

      1. Muzyka i premium

Dziś większość młodszych użytkowników nie wyobraża sobie dnia bez muzyki w telefonie. Dlatego korzystają z takich aplikacji jak Apple Music, Spotify, Tidal, Amazon Music, Deezer, Google Play Music, YouTube Music. Choć każda z nich oferuje wersją darmową, to jednak na ogół mają one reklamy, niższą jakość dźwięku, limity zmiany utworów. Aby móc korzystać z premium bez ograniczeń konieczny jest miesięczny abonament. Praktycznie w każdym wypadku koszt członkostwa wynosi około 20 złotych. Tylko w Polsce generuje to olbrzymie wpływy, a w skali światowej mówimy o biznesie wartym miliardy.

      1. Gry z mikropłatnościami i rekordami!

Dziś ogromnym wzięciem cieszą się gry online na smartfonach i tabletach. W przeważającej większości są to gry za darmo, jednak z systemem mikropłatności. Polega on na tym, że w grach dostępne są płatne konta premium, specjalna waluta lub przedmioty, które można kupić tylko za PLN czy USD. Wydany przez Activision pod koniec 2019 roku tytuł Call of Duty Mobile został w ciągu tygodnia pobrany ponad 100 milionów razy, a w tym samym okresie gracze w ramach mikropłatności wydali blisko 20 milionów dolarów! Mowa tylko o wpływach z jednego tygodnia. W 2017 roku średnio każdego dnia gra Clash of Clans zarabiała prawie 2 miliony dolarów! W zeszłym roku gra PUBG Mobile tylko w III kwartale 2019 wygenerowała przychody rzędu pół miliarda dolarów. Pokemon Go w tym samym czasie zarobiło nieco ponad 300 milionów. Jeszcze więcej przychodów miały Honor of Kings i Fate/Grand Order z wynikami: 377 oraz 354 milionów. To tylko pokazuje, jak wiele dziś można zarobić na grach mobilnych. Tendencja pokazuje, że w teorii darmowe gry są w stanie studiom przynieść znacznie większe zyski niż ogromne tytuły wydawane na PC czy konsole. Dlatego z każdym rokiem będziemy notować tylko wzrost zaprezentowanych kwot.

Jak zatem widać, dziś wydajemy coraz więcej na aplikacje mobilne. Można tylko przypuszczać, że osoby korzystające z premium w przypadku Tindera, Spotify, Netfliksa oraz wydające pieniądze na gry mobilne, w każdym miesiącu mogą uszczuplać swój portfel nawet o kilkaset złotych czy dolarów.

Czytany 1014 razy

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.