Wydrukuj tę stronę
środa, 04 wrzesień 2019 19:18

Długopisy z tajemniczą liczbą 4810

Długopis Montblanc Długopis Montblanc

Co było wcześniej – długopis czy pierwsze wejście na Mont Blanc?

Okazuje się, że pionierscy zdobywcy najwyższego szczytu Alp wyprzedzili wynalazców o ponad sto lat. Pierwsze długopisy zostały opatentowane dopiero w 1938 roku, natomiast na alpejskie wzniesienie wspięło się dwóch poszukiwaczy kryształów już pod koniec XVIII wieku. Co zatem łączy tę piękną górę z małymi piśmienniczymi atrybutami?

Namiastka gór w zasięgu ręki

Na początku XX wieku w pewnej niemieckiej rodzinie odbywała się partia gry w karty. Wtedy to jeden z członków stwierdził, że pióro do pisania jest największym wynalazkiem piśmienniczym w dziejach ludzkości i porównał je do góry Montblanc. Tak właśnie zaczyna się historia największej firmy artykułów piśmienniczym o najwyższej jakości. Marka została założona w 1906 roku w Hamburgu przez Alfreda Nehemiasa i Augusta Ebersteina.

Obecnie firma jest rozpoznawana na całym świecie. Od ponad stu lat pod jej nazwą kryje się sztuka pisania oraz ośnieżony szczyt Mont Blanc. W swoim logo posiada białą gwiazdę, która symbolizuje pokrytą śniegiem górę. Na produktach znajduje się również numer 4810 oznaczający wysokość Mont Blanc.

Miłośnicy górskich wędrówek, darzący największym sentymentem Alpy, z pewnością pokochają równie mocno długopis Montblanc w Noble Place, który ponownie przeniesie ich w malownicze miejsca. Artykuły piśmiennicze tej firmy łączą w sobie nowoczesne rzemiosło ze starodawnymi projektami. Są to wyrafinowane długopisy o wysokiej jakości, dzięki czemu przetrwają one wieki.

Co ciekawe, firma Montblanc wyprodukowała najdroższe na świecie pióro do pisania. Jest ono wykonane ręcznie i wysadzane… 4810 diamentami! Od niedawna marka zajmuje się również produkcją luksusowych artykułów skórzanych, takich jak teczki, portfele czy notatniki, a także oferuje zegarki wykonane w duchu szwajcarskiej tradycji.

Zaangażowanie w życie społeczne i kulturalne

W 1992 roku firma długopisów i piór wiecznych założyła cały czas istniejącą fundację „Montblanc Cultural Foundation”. Jej misją jest promowanie innowacyjnego myślenia poprzez wspieranie sztuki na całym świecie. W swoim zakresie obejmuje Nagrodę Mecenasa Sztuki w Montblanc de la Culture dla wybitnych celebrytów ze świata artystycznego i kulturalnego oraz Kolekcję Sztuki Montblanc. Kolekcja wspiera ponad 170 artystów z ponad 210 dziełami sztuki. Obejmuje patronatem takie sławy jak John Armleder, Monica Bonvicini, Thomas Demand, Gary Hume czy Tom Sachs. Część kolekcji sztuki można zobaczyć w zakładach produkcyjnych Montblanc w Hamburgu.

Firma Montblanc od wielu lat współpracuje z UNICEF. Byli oni organizatorami akcji „Lubię pisać, ponieważ…”, której celem było wsparcie edukacji najuboższych dzieci w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej. Do walki z analfabetyzmem została stworzona nawet specjalna kolekcja artykułów piśmienniczych i innych, z których pieniądze przekazano na pomoc dzieciom niepotrafiącym pisać.