Wydrukuj tę stronę
piątek, 27 październik 2017 17:41

Jak wygląda poziom nauki języka angielskiego w polskich szkołach?

Wybierając szkołę dla swojego dziecka, jako rodzic, najczęściej kierujesz się poziomem nauki, jaki panuje w szkole. Z wiekiem dziecka oraz rozwojem jego zainteresowań będziesz poszukiwać szkół, które specjalizują się w kształceniu w danym kierunku. Tak samo jest z nauką języka angielskiego. Nie każda szkoła oferuje taki sam, wyrównany poziom dla każdego przedmiotu, ale też nie każda szkoła jest w stanie zapewnić właściwy rozwój Twojemu dziecku.

 

Od czego więc zależy poziom nauki języków obcych?

Wszystko zależy od klasy, grupy do jakiej należy Twoje dziecko. W polskich szkołach klasy są liczne, ok. 20-30 osób. Taka ilość uczniów wiąże się z różnym poziomem ich wiedzy i koniecznością dopasowania przerabianego materiału i tempa nauki do ich możliwości. To nauczyciele obserwują najczęściej jak uczniowie przyswajają wiedzę i dopasowują w miarę możliwości przekazywanie nowych materiałów. Ważne są również podręczniki z jakich korzystają dzieci w szkołach – to one najczęściej dyktują poziom na jakim odbywa się nauczanie. Właściwe jednak zaangażowanie nauczyciela i podejście do dzieci jest w stanie zdziałać wiele – nie chodzi przecież o przerabianie podręcznika strona po stronie, a poznawanie języka również od strony praktycznej. Organizowanie ciekawych, praktycznych zajęć, konwersacji czy nawet oglądanie prostych filmów naukowych w języku angielskim jest w stanie zaciekawić dzieci bardziej, niż kolejna kartka w podręczniku.

Co robić gdy poziom jest za niski dla Twojego dziecka?

Często okazuje się, że grupa do jakiej należy Twoje dziecko jest zdecydowanie mniej zaawansowana niż Twoja pociecha. W sytuacji, gdy widzisz w niej chęci do nauki i możliwości rozwoju umiejętności lingwistycznych warto pomyśleć o dodatkowych zajęciach w szkołach językowych takich jak lincoln.edu.pl. Takie zajęcia pomagają poszerzyć wiedzę już zdobytą w szkole głównie dzięki temu, że zajęcia są ciekawie przygotowane i co ważne odbywają się w mniejszych grupach. Uczniowie nie czują się zestresowani perspektywą ocen a co za tym idzie – nauka staje się dla nich przyjemnością.