Wydrukuj tę stronę
czwartek, 14 wrzesień 2023 21:33

Employer Branding w biznesie – jak skutecznie budować markę?

Employer Branding Employer Branding fot: pixabay

Budowanie marki to proces, który wymaga czasu i środków. Nowoczesne narzędzia marketingowe znacznie ułatwiają komunikację – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Aby działania były skuteczne, konieczne jest zbudowanie zespołu, który będzie żywym przykładem potwierdzającym kreowany wizerunek firmy. Na czym polega Employer Branding? Sprawdź!

 

Employer Branding – co to jest?

Employer Branding to budowanie marki pracodawcy, czyli przedstawienie firmy jako jednostki atrakcyjnej z punktu widzenia potencjalnych pracowników. Duża konkurencyjność na rynku pracy często wymaga aktywnego działania ze strony przedsiębiorstw, które poszukują kandydatów do pracy. To właśnie z pomocą specjalisty od Employer Brandingu z https://commplace.pl/blog/agencja-employer-branding/ można stworzyć wizerunek firmy przyjaznej pracownikom, tak zwanego „pracodawcy z wyboru”.

Jak Employer Branding wpływa na działania firmy?

Employer Branding dzieli się na działania wewnętrzne i zewnętrzne. Te prowadzone wewnątrz firmy skupiają się na zatrudnionych już pracownikach i stworzeniu dla nich przyjaznego środowiska pracy. To między innymi możliwości rozwoju zawodowego, czyli na przykład szkolenia i konkursy.

Zewnętrzny Employer Branding skierowany jest do potencjalnych pracowników, którzy mają zyskać świadomość marki i zalet związanych z zatrudnieniem w danym miejscu pracy. Najczęściej wiąże się to z udziałem w targach pracy i dniach specjalnych na wybranych uczelniach czy aktywnością w mediach społecznościowych. Ważne, aby określić, co sprawia, że dane przedsiębiorstwo jest wyjątkowe, co wyróżnia je na tle konkurencji.

W tym celu warto zwrócić się o pomoc do specjalistów – kompleksowe wsparcie w zakresie stworzenia, wdrożenia i weryfikacji wyników kampanii reklamowej zapewnia agencja full service z https://commplace.pl/blog/agencja-full-service/. Dzięki temu przedsiębiorca jest w stanie dotrzeć do grupy docelowej z konkretnym komunikatem, obierając kierunek działania w zależności od osiąganych na bieżąco efektów.