środa, 16 maj 2018 12:24

Inteligentni asystenci i system CRM – połączenie doskonałe?

Rozwój technologiczny to jeden z najważniejszych trendów w sprzedaży. Zarówno rynkowi giganci jak i niszowi gracze starają się wykorzystywać najnowsze rozwiązania informatyczne do zwiększania przychodów i maksymalizacji zysków. Zaawansowany system CRM stał się absolutną koniecznością dla każdego działu sprzedaży, a coraz większą popularnością cieszą się automatyczni asystenci klienta. Czy te dwa rozwiązania można połączyć i uzyskiwać przewagę konkurencyjną?

 

Skuteczniejszy kontakt z klientami

Automatyczni asystenci mogą pomóc w zautomatyzowaniu początkowego etapu kontaktu z klientami. Prowadzone badania pokazują, że zaledwie działy sprzedaży niewykorzystujące zaawansowanych rozwiązań informatycznych są w stanie właściwie obsłużyć zaledwie 30% procent leadów. Oznacza to, że zdecydowana większość potencjalnych klientów jest tracona. Dzięki automatyzacji możliwe jest zwiększanie liczby kontaktów i maksymalizowanie szans sprzedażowych.

Dzięki wykorzystywaniu sztucznej inteligencji opartej na machine learning, asystenci są w stanie zasilać systemy CRM informacjami o zainteresowaniach zakupowych klientów oraz preferowanej formie kontaktu. W efekcie pracownicy działu sprzedaży otrzymują kompleksowe informacje, które pozwalają im przygotowywać oferty odpowiadające faktycznemu zapotrzebowaniu.

Pełne informacja o relacji z klientem

Kolejną zaletą wykorzystywania automatycznych asystentów jest automatyzacja przekazywania danych do systemu CRM. Dzięki temu możliwe jest ograniczanie kosztów obsługi, co dla wielu firm jest już wystarczającym argumentem przemawiającym za zasadnością stosowania tego rozwiązania.

Warto jednak wspomnieć, że automatyzacja umożliwia także ograniczanie ryzyka wprowadzania do systemu niekompletnych informacji. Oznacza to, że możliwa jest pełna analiza relacji z klientami i natychmiastowe przygotowywanie rozwiązań pozwalających na pełniejsze zaspokajanie ich potrzeb.

A to nie wszystkie korzyści wynikające z łączenia systemów CRM i automatycznych systemów obsługi klienta. Jednak pełen ich zakres zależy od specyficznych potrzeb konkretnych firm.

Twój lifestyle

Lublin świętuje europejskie wsparcie

Lublin świętuje europejskie wsparcie

11 maja w Lublinie odbyła się uroczystość z okazji Finału Dni Otwartych Funduszy Europejskich, która zgromadziła mieszkańców miasta i okolic. czytaj dalej
Noc pod skrzydłami na lotnisku w Gliwicach

Noc pod skrzydłami na lotnisku w Gliwicach

Ogromny balon ponownie wzbije się w niebo, będą pokazy lotnicze i akrobacje w mistrzowskim wydaniu. Noc pod skrzydłami, to wydarzenie czytaj dalej
Poznań przyciąga rekordową liczbę turystów mimo remontów

Poznań przyciąga rekordową liczbę turystów mimo remontów

Poznań, zwany przez wielu "Rozkopanym" z powodu licznych remontów i prac budowlanych na Starym Rynku oraz w całym centrum miasta, czytaj dalej
Olej z orzechów laskowych - skarb natury

Olej z orzechów laskowych - skarb natury

W wielu miejscach na świecie, nierafinowany olej z orzechów laskowych, tłoczony na zimno, jest cenionym kosmetykiem do pielęgnacji urody. Uznawany czytaj dalej
Łodzianie podszywający się pod hydraulików okradli seniorów

Łodzianie podszywający się pod hydraulików okradli seniorów

Grupa przestępców z Łodzi, podszywająca się pod hydraulików, została zatrzymana przez policję. Oszuści, wykorzystując pretekst awarii wodociągowej, okradli seniorów z czytaj dalej
Sweter z odkrytym ramieniem - czy to modny wybór na zimę?

Sweter z odkrytym ramieniem - czy to modny wybór na zimę?

Wraz z nadejściem chłodniejszych dni coraz chętniej sięgamy po swetry. Grube swetry zapewniają ciepło. Zakładając je nie trzeba rezygnować z czytaj dalej
  • 1