poniedziałek, 19 kwiecień 2021 10:49

Czy blog i blog magazyn to jest to samo

Napisała
blog biznesowy blog biznesowy pixabay

Dzisiaj wiele osób pracujących zwłaszcza w sektorze finansowym widzi w internecie naprawdę potężne źródło promocji. Nic więc dziwnego, że różnego rodzaju instytucje bankowe czy też finansowe, bardzo często otwierają się na taki model prowadzenia reklamy.

Na pewno jest to w dużym stopniu sposób na ograniczenie kosztów związanych z tradycyjną reklamą, która już nie trafia tak do klienta jak kiedyś.

Blog musi treścią przemawiać do zwykłych ludzi

Dzisiaj osoby prowadzące biznes, muszą po prostu wykazać się o wiele większą kreatywnością, aby faktycznie zachęcić odbiorcę, do skorzystania z danego rozwiązania. Nie ma w tym nic złego, to jednocześnie pozwala nam w dużym stopniu rozwinąć nasz biznes i sprawić, że zwiększymy swój zasięg działania. Można więc powiedzieć, że taki blog biznesowy, to naprawdę świetny wybór dla każdego. W tym wszystkim należy jednak jeszcze podkreślić jedną ważną rzecz, to przede wszystkim kolejny element wizerunku marki, jaką w danej chwili tworzymy. Nasza narracja, jaką będziemy prowadzić na wspomnianym blogu, jest istotna, ponieważ jak cię widzą, tak cię piszą. Wszystkie ważne informacje, jakie umieścimy na blogu, powinny być przez nas sprawdzone. Pamiętajmy, że komentujący na pewno nie omieszkają nam wytknąć wszystkich błędów, jeśli takowe pojawią się we wpisie. W ten sposób możemy stracić na wiarygodności, a przecież nie taki był cel prowadzenia bloga. Kreatywne i zupełnie nieszablonowe myślenie, pozwoli nam sprawić, że blog nie będzie zawierał rutynowych treści, które potencjalny odbiorca po prostu pominie. Warto jednak zauważyć, że wielu przedsiębiorców myli prowadzenie bloga z magazynem.

Różnice w obu rodzajach prowadzenia blogu są widoczne

Łatwo jednak znaleźć takie różnice, przede wszystkim w tej drugiej formie prowadzenia bloga posty są o wiele dłuższe, przez co ich publikacja odbywa się nieco rzadziej niż w normalnym blogu. Można powiedzieć, że wyczuwa się także ten styl dziennikarski, który w tym przypadku mógłby przemawiać mocno na niekorzyść osoby prowadzącej blog biznesowy. Łatwo to zrozumieć, ponieważ klient miałby wrażenie, że czyta materiały sponsorowane, a oto w tym chodzi, aby prowadzić bloga tak, aby ta nachalna reklama nie była aż tak bardzo widoczna. Jednym słowem prowadzenie dobrego bloga to po prostu sztuka, która nie wszystkim się udaje. Musimy być po prostu bardziej otwarci na ludzi i prowadzić bloga w nieco luźniejszym stylu. Tylko wtedy możemy liczyć na faktyczne zainteresowanie. Na pewno powinniśmy być otwarci na eksperymenty, ale nie powinniśmy też z tym przesadzać.

Laura Kamiennik

Redaktorka portalu ModowoStylowo.pl Pasjonatka mody, lifestylu i nowych trendów.