poniedziałek, 19 kwiecień 2021 10:55

Jakie są obawy przy prowadzeniu bloga biznesowego

Napisała
blog biznesowy blog biznesowy pixabay

Czasem gdy już dochodzimy do pewnej perfekcji czy też wiedzy, bardzo często zastanawiamy się, czy warto się tym w jakikolwiek sposób dzielić.

Nasze obawy przede wszystkim wynikają z faktu, że taką wiedzę może zdobyć nasza konkurencja, co z pewnością nie jest dla nas w żadnym wypadku dobrą informacją. Musimy jednak liczyć się z faktem, że właściwe wykorzystanie naszej wiedzy, może odbić się na wzroście naszej pozycji, a także na zyskach. Jest to praktycznie jeden fakt, z którym nie jesteśmy w stanie się żaden sposób kłócić, na prowadzeniu bloga biznesowego możemy zyskać zainteresowanie klientów, a to zawsze przekłada się na pieniądze.

Konkurencja może nas obserwować, ale to nic nowego

Bardzo często jednak blog biznesowy to miejsce, które może zobaczyć każdy. W takich sytuacjach możemy wykorzystać wiedzę do prowadzenia naszego bloga, ale musimy jednocześnie unikać informacji, które konkurencja mogłaby wykorzystać przeciwko nam. Nasza przewaga polega na tym, że sami doskonale wiemy, co możemy powiedzieć, a co nie i dlatego takie obawy powinny się ulotnić z naszej głowy. Ponieważ to my cały czas mamy kontrolę nad blogiem, jesteśmy w stanie zaplanować tak treść, aby nie wynikało z niej nic, co mogłoby zdradzać nasze praktyki biznesowe. Jest to bardzo obszerny temat, trzeba pamiętać, że konkurencja nie śpi i zawsze czeka na nasze potknięcie. Nie możemy więc sobie w żaden sposób na to pozwolić. Warto więc mimo wszystko skupiać się na najważniejszych rzeczach, ale jednocześnie chronić tajemnic swojego biznesu. Pamiętajmy, że dobry specjalista nie zdradza tego jak osiągnął sukces. Jest to w pewnym sensie formuła, której nie powinno się ujawniać. Blog ma przede wszystkim być skierowany do klientów, a nie do konkurencji, która chce dowiedzieć się na nasz temat czegoś więcej.

Szczegóły w biznesie to zawsze ważna kwestia

Pamiętajmy, że szczegóły zawsze mają znaczenie, dlatego też czasem po prostu trzeba się pohamować i podejść do prowadzenia takiego kącika biznesowego w bardziej profesjonalnym stylu. Pamiętajmy, że mimo wszystko powinniśmy trzymać się jakieś ustalonej narracji i nigdy jej nie zmieniać. W końcu chodzi o zachowanie jakiegoś schematu, który sobie postawiliśmy za taki szablon. Czasem jeśli coś nie jest szczególnie istotnego i nie stanowi jakieś większej tajemnicy, która mogłaby być wykorzystana przez naszych oponentów, to jak najbardziej o niektórych sprawach możemy wspomnieć na blogu. Warto więc zastanowić się nad taką formą przekazu informacji, bo to się sprawdza w praktyce.

Laura Kamiennik

Redaktorka portalu ModowoStylowo.pl Pasjonatka mody, lifestylu i nowych trendów.