poniedziałek, 27 lipiec 2020 18:47

Jak komunikować się z klientami za pośrednictwem Google?

Zarządzanie wizytówką Google Maps Zarządzanie wizytówką Google Maps

Wyszukiwarka Google stwarza wiele możliwości nawiązania porozumienia na linii firma-klient. W sposób bezpośredni można komunikować się za pośrednictwem poczty e-mail. Pośrednio natomiast za pomocą formularza kontaktowego lub komentarza, jeśli przedsiębiorca prowadzi bloga firmowego i umożliwia dodawanie opinii pod wpisami.

Odbiorca może przejść do formularza, bądź pola komentarza, klikając w odnośnik przekierowujący na stronę firmy, znajdujący się na liście dostępnym wyników wyszukiwania w Google. Jakie są inne możliwości nawiązania kontaktu z odbiorcami?

 

Jak dotrzeć do odbiorców na rynku lokalnym?

Zarówno do klientów na rynku lokalnym, jak i krajowym można dotrzeć za pomocą firmowej strony internetowej, bądź sklepu e-commerce. By mieć pewność, że takie serwisy są wykonane profesjonalnie i umożliwiające duży ruch pochodzący z wyszukiwarki internetowej, warto nawiązać współpracę z dobrą agencją, na przykład z https://shopeneo.agency/.

 

Istnieją również inne sposoby na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. Można oczywiście promować swoją firmę na popularnych social mediach. Jednak w takich miejscach dodaje się zwykle ciekawostki, na które odbiorcy reagują sporadycznie. Ponadto, by poszerzać świadomość odbiorców o tym, że prowadzi się takie działania w portalach społecznościowych, trzeba nierzadko ponieść dodatkowe koszty. Inaczej jest w przypadku, kiedy biznesmen decyduje się stworzyć wizytówkę dla swojej firmy w Google Maps.

 

Wizytówka Google Maps – jak nią zarządzać?

Pomimo tego, że założenie wizytówki Google Maps nie jest działaniem zbyt skomplikowanym, już zarządzanie nią może sprawiać pewne trudności. By dowiedzieć się, jak profesjonalnie organizować taką przestrzeń, jaką udostępnia Google, warto zapoznać się z treścią dostępną np. na tej stronie: https://shopeneo.agency/jak-zarzadzac-wizytowka-google-maps/.

 

Informacje, jakie można umieścić w wizytówce, to przede wszystkim te, które dotyczą nazwy firmy, jej lokalizacji, branży, czy godzin otwarcia. Ponadto z wizytówki klient dowiaduje się, czy przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku lokalnym, krajowym, europejskim, czy globalnym.

 

Jakie możliwości daje wizytówka Google Maps?

Możliwości, jakie stwarza utworzenie wizytówki Google Maps są jednak o wiele szersze. Dodatkową zachętą dla przedsiębiorcy jest szansa nawiązania komunikacji ze swoimi odbiorcami. Jak się to odbywa – otóż odbiorcy, którzy korzystają już z oferty firmy, bądź są tylko potencjalnymi klientami, mogą zadawać pytania. Biznesmen może nie tylko na nie odpowiadać, ale również zorientować się za ich pomocą, jakiego rodzaju kwestie mają duże znaczenie dla osób, które interesują się jego działalnością.

 

Ważne jest to, by taka wizytówka miała jak najdłuższy staż w Google. By tego dopiąć, należy ograniczać się z wprowadzaniem zmian i edycji wprowadzonych danych. Po każdym bowiem takim działaniu dochodzi do wyczyszczenia historii, co nie podoba się wyszukiwarce i skutkuje zwykle spadkiem w rankingu map. Klienci mogą również podchodzić z większą ostrożnością do oferty firmy, która często dokonuje zmian w zasadniczych kwestiach na swój temat.