środa, 16 maj 2018 12:24

Inteligentni asystenci i system CRM – połączenie doskonałe?

Rozwój technologiczny to jeden z najważniejszych trendów w sprzedaży. Zarówno rynkowi giganci jak i niszowi gracze starają się wykorzystywać najnowsze rozwiązania informatyczne do zwiększania przychodów i maksymalizacji zysków. Zaawansowany system CRM stał się absolutną koniecznością dla każdego działu sprzedaży, a coraz większą popularnością cieszą się automatyczni asystenci klienta. Czy te dwa rozwiązania można połączyć i uzyskiwać przewagę konkurencyjną?

 

Skuteczniejszy kontakt z klientami

Automatyczni asystenci mogą pomóc w zautomatyzowaniu początkowego etapu kontaktu z klientami. Prowadzone badania pokazują, że zaledwie działy sprzedaży niewykorzystujące zaawansowanych rozwiązań informatycznych są w stanie właściwie obsłużyć zaledwie 30% procent leadów. Oznacza to, że zdecydowana większość potencjalnych klientów jest tracona. Dzięki automatyzacji możliwe jest zwiększanie liczby kontaktów i maksymalizowanie szans sprzedażowych.

Dzięki wykorzystywaniu sztucznej inteligencji opartej na machine learning, asystenci są w stanie zasilać systemy CRM informacjami o zainteresowaniach zakupowych klientów oraz preferowanej formie kontaktu. W efekcie pracownicy działu sprzedaży otrzymują kompleksowe informacje, które pozwalają im przygotowywać oferty odpowiadające faktycznemu zapotrzebowaniu.

Pełne informacja o relacji z klientem

Kolejną zaletą wykorzystywania automatycznych asystentów jest automatyzacja przekazywania danych do systemu CRM. Dzięki temu możliwe jest ograniczanie kosztów obsługi, co dla wielu firm jest już wystarczającym argumentem przemawiającym za zasadnością stosowania tego rozwiązania.

Warto jednak wspomnieć, że automatyzacja umożliwia także ograniczanie ryzyka wprowadzania do systemu niekompletnych informacji. Oznacza to, że możliwa jest pełna analiza relacji z klientami i natychmiastowe przygotowywanie rozwiązań pozwalających na pełniejsze zaspokajanie ich potrzeb.

A to nie wszystkie korzyści wynikające z łączenia systemów CRM i automatycznych systemów obsługi klienta. Jednak pełen ich zakres zależy od specyficznych potrzeb konkretnych firm.

Czytany 478 razy

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Twój lifestyle

Czy żarówki LED się opłacają?

Czy żarówki LED się opłacają?

Często omawianym tematem jest oszczędzanie na wydatkach związanych z utrzymaniem domu. czytaj dalej
Najmodniejsze prezenty na dzień dziecka

Najmodniejsze prezenty na dzień dziecka

1 czerwca to data, na którą z radością i zniecierpliwieniem czekają wszystkie dzieci. Wielu rodziców już w maju zaczyna zastanawiać czytaj dalej
Garderoba - praktyczne porady, które pozwolą nam lepiej o nią zadbać

Garderoba - praktyczne porady, które pozwolą nam lepiej o nią zadbać

Ponieważ w sieci ogłasza się wielu rękodzielników, zdarzają się wśród nich także amatorzy, których produkty nie zawsze mają ‘to coś’. czytaj dalej
Czy bezpłatne sieci VPN są niezawodne?

Czy bezpłatne sieci VPN są niezawodne?

VPN (Virtual Private Networks), czyli wirtualne sieci prywatne, to programy, które instaluje się w dowolnym urządzeniu posiadającym połączenie z Internetem czytaj dalej
Jak Polacy radzą sobie z życiem intymnym?

Jak Polacy radzą sobie z życiem intymnym?

Chyba zgodzicie się ze mną, że życie intymne odgrywa znaczącą rolę w naszej egzystencji. Jak Polacy radzą sobie z życiem czytaj dalej
Kompaktowe ekspresy do kawy – 3 fakty, które warto o nich wiedzieć

Kompaktowe ekspresy do kawy – 3 fakty, które warto o nich wiedzieć

Ekspres to urządzenie które coraz częściej pojawia się w naszych kuchniach, nawet tych najmniejszych. Jest on niezwykle przydatny, zwłaszcza kiedy czytaj dalej
  • 1