środa, 16 maj 2018 12:24

Inteligentni asystenci i system CRM – połączenie doskonałe?

Rozwój technologiczny to jeden z najważniejszych trendów w sprzedaży. Zarówno rynkowi giganci jak i niszowi gracze starają się wykorzystywać najnowsze rozwiązania informatyczne do zwiększania przychodów i maksymalizacji zysków. Zaawansowany system CRM stał się absolutną koniecznością dla każdego działu sprzedaży, a coraz większą popularnością cieszą się automatyczni asystenci klienta. Czy te dwa rozwiązania można połączyć i uzyskiwać przewagę konkurencyjną?

 

Skuteczniejszy kontakt z klientami

Automatyczni asystenci mogą pomóc w zautomatyzowaniu początkowego etapu kontaktu z klientami. Prowadzone badania pokazują, że zaledwie działy sprzedaży niewykorzystujące zaawansowanych rozwiązań informatycznych są w stanie właściwie obsłużyć zaledwie 30% procent leadów. Oznacza to, że zdecydowana większość potencjalnych klientów jest tracona. Dzięki automatyzacji możliwe jest zwiększanie liczby kontaktów i maksymalizowanie szans sprzedażowych.

Dzięki wykorzystywaniu sztucznej inteligencji opartej na machine learning, asystenci są w stanie zasilać systemy CRM informacjami o zainteresowaniach zakupowych klientów oraz preferowanej formie kontaktu. W efekcie pracownicy działu sprzedaży otrzymują kompleksowe informacje, które pozwalają im przygotowywać oferty odpowiadające faktycznemu zapotrzebowaniu.

Pełne informacja o relacji z klientem

Kolejną zaletą wykorzystywania automatycznych asystentów jest automatyzacja przekazywania danych do systemu CRM. Dzięki temu możliwe jest ograniczanie kosztów obsługi, co dla wielu firm jest już wystarczającym argumentem przemawiającym za zasadnością stosowania tego rozwiązania.

Warto jednak wspomnieć, że automatyzacja umożliwia także ograniczanie ryzyka wprowadzania do systemu niekompletnych informacji. Oznacza to, że możliwa jest pełna analiza relacji z klientami i natychmiastowe przygotowywanie rozwiązań pozwalających na pełniejsze zaspokajanie ich potrzeb.

A to nie wszystkie korzyści wynikające z łączenia systemów CRM i automatycznych systemów obsługi klienta. Jednak pełen ich zakres zależy od specyficznych potrzeb konkretnych firm.

Twój lifestyle

Łodzianie podszywający się pod hydraulików okradli seniorów

Łodzianie podszywający się pod hydraulików okradli seniorów

Grupa przestępców z Łodzi, podszywająca się pod hydraulików, została zatrzymana przez policję. Oszuści, wykorzystując pretekst awarii wodociągowej, okradli seniorów z czytaj dalej
Sweter z odkrytym ramieniem - czy to modny wybór na zimę?

Sweter z odkrytym ramieniem - czy to modny wybór na zimę?

Wraz z nadejściem chłodniejszych dni coraz chętniej sięgamy po swetry. Grube swetry zapewniają ciepło. Zakładając je nie trzeba rezygnować z czytaj dalej
Agencja marketingowa - klucz do sukcesu nowoczesnego biznesu

Agencja marketingowa - klucz do sukcesu nowoczesnego biznesu

W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja biznesowa jest zacięta, a konsumentów zasypuje się niezliczoną ilością informacji, rola agencji marketingowej staje się czytaj dalej
Mistyka śmierci w cieniu wiary - religijne oblicza polskich pogrzebów

Mistyka śmierci w cieniu wiary - religijne oblicza polskich pogrzebów

W Polsce, gdzie religia od wieków splata się z codziennością, śmierć i obrzędy z nią związane ukształtowały się pod jej czytaj dalej
Jak terapia może pomóc w radzeniu sobie z lękiem i depresją

Jak terapia może pomóc w radzeniu sobie z lękiem i depresją

Lęk i depresja to dwie z najczęściej występujących form zaburzeń psychicznych, które dotykają milionów ludzi na całym świecie. Te dwie czytaj dalej
Jak zdrowe odżywianie wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie

Jak zdrowe odżywianie wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie

Zdrowe odżywianie jest fundamentem dobrego zdrowia i samopoczucia. W dzisiejszym tempie życia, gdzie przetworzone i szybkie posiłki stały się normą, czytaj dalej
  • 1